wtorek, 15 lipca 2014

Mitsubishi zwycięża w wyścigu Pikes Peak International Hill Climb 2014

W tegorocznej edycji słynnego wyścigu Pikes Peak International Hill Climb, który odbył się w Kolorado w Stanach Zjednoczonych, firma Mitsubishi Motors Corporation (MMC) wystawiła dwa modele MiEV Evolution III z napędem elektrycznym. Zespół MMC wystartował w klasyfikacji zmodyfikowanych pojazdów z napędem elektrycznym Electric Modified Division. Po ustanowieniu najszybszego czasu przejazdu wynoszącego 9 minut, 8 sekund i 188 setnych sekundy, Greg Tracy zwyciężył w kategorii Electric Modified Division i zajął drugie miejsce w klasyfikacji generalnej. Z kolei Hiroshi Masuoka ustanowił czas wynoszący 9 minut, 12 sekund i 204 setne sekundy, kończąc zmagania na drugim miejscu w swojej klasie i na trzeciej pozycji w klasyfikacji generalnej. Doskonałe wyniki uzyskane przez zespół Mitsubishi podczas wyścigu potwierdzają wysoką wydajność systemu elektrycznego oraz technologii napędu na wszystkie koła.



Trochę o samym wyścigu

Wyścig rozpoczyna się na wysokości 2 862 metrów i przez 156 zakrętów rozlokowanych na trasie o łącznej długości 20 kilometrów prowadzi do mety usytuowanej na szczycie Pikes Peak na wysokości 4 301 metrów. Zawodnicy muszą więc pokonać różnicę wysokości wynoszącą 1 439 metrów, zmagając się ze zmianą ciśnienia atmosferycznego, temperatury powietrza i innymi niesprzyjającymi warunkami pogodowymi. Trasa wyścigu jest podzielona na trzy sekcje – od najniżej położonej, przez pośrednią do najwyższej - Bottom, Middle i Upper.

Najniżej położona sekcja Bottom, otoczona iglastymi drzewami, rozpoczyna się serią zakrętów, które kierowcy pokonują ze średnimi i dużymi prędkościami, natomiast po chwili zakręty zacieśniają się, co wymaga od prowadzących dużego skupienia i uwagi.

Sekcja Middle wyróżnia się spektakularną scenerią, tworzoną po części przez osobliwie ukształtowane kamienie leżące wzdłuż trasy. To bardzo techniczny odcinek, ponieważ tuż po starcie następuje seria ciasnych serpentyn, których pokonanie wymaga precyzji i opanowania.

Z kolei sekcję Upper można pokonać w bardzo szybkim tempie, gdyż składa się ona głównie z szybkich zakrętów otoczonych głazami i skałami. Kierowców pędzących z zawrotną prędkością oddziela od urwiska niewielka barierka, w związku z czym każde zjechanie z asfaltu może zakończyć się niebezpiecznym wypadnięciem z trasy. To dlatego pojazdy biorące udział w tym wyścigu powinny odznaczać się wysoką stabilnością przy dużych prędkościach. Szczyt wzniesienia znajduje się na wysokości 4 301 metrów - wyżej, niż szczyt góry Fudżi - gdzie powietrze jest już bardzo rozrzedzone, przez co samochody z silnikami spalinowymi tracą moc. W takich warunkach auta z napędem elektrycznym zachowują pełną sprawność, dzięki czemu mogą ustanowić doskonały czas przejazdu całej trasy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz