czwartek, 9 października 2014

Hybrydowy rajd Safari

Przy wsparciu technicznym udzielonym przez Mitsubishi Motors Corporation (MMC), zespół Mitsubishi Ralliart Australia*1 (TMR Australia) jadący hybrydowym Outlanderem PHEV ukończył terenowy rajd Australasian*2 Safari 2014, który odbywał się na terenach Zachodniej Australii w dniach 19 – 27 września. Samochód rajdowy zespołu TMR Australia przekroczył linię mety po przejechaniu w bardzo wymagających warunkach 3529 kilometrów w czasie 57 godzin, 49 minut i 14 sekund. Samochód zajął 19. miejsce w klasyfikacji generalnej, wygrywając w swojej klasie.




Mitsubishi Outlander PHEV miał na trasie dwa wypadki, pierwszy na etapie 4. (24 września), drugi na etapie 6. (26 września), co pokrzyżowało plany dotyczące miejsca w klasyfikacji rajdu, ale nie miało wpływu na techniczną ocenę zachowania samochodu w warunkach rajdowych. Pojazd zademonstrował znakomite własności terenowe na pustyniach Zachodniej Australii. Mitsubishi Outlander PHEV zawdzięcza swój terenowy potencjał układowi napędowemu Twin Motor 4WD oraz systemowi aktywnej kontroli napędu czterech kół Super All-Wheel Control, które firma Mitsubishi opracowała i zintegrowała, tworząc swój własny system Plug-in Hybrid EV. Tak zbudowany samochód terenowy z łatwością pokonywał przeszkody na trudnej trasie długodystansowego rajdu terenowego.




Mitsubishi Outlander PHEV, który w Australii sprzedawany jest zaledwie od kwietnia 2014 roku, wzbudził duże zainteresowanie w czasie ceremonii otwarcia rajdu odbywającej się w piątek, 19 września. Był jedynym uczestniczący w tym rajdzie samochodem hybrydowym z ładowaniem zewnętrznym. W prologu przeprowadzanym następnego dnia samochód zajął mocne 15. miejsce wśród 26 pojazdów zakwalifikowanych do grupy samochodów. Kolejnego dnia, 21 września, gdy rajd rozpoczął się na dobre, Outlander PHEV pokazał możliwości, jakie daje mu układ napędowy Twin Motor 4WD na nieutwardzonych nawierzchniach dróg, a poruszając się po równej drodze na bieżąco ładował akumulator trakcyjny przy użyciu systemu odzysku energii. Outlander PHEV zakończył 1. etap na 17. miejscu w klasyfikacji generalnej. Etap ten składał się z szybkich odcinków, jazdy po bardzo wyboistych drogach, a także w terenie piaszczystym o charakterze pustynnym. W dniu 22 września rozegrano 2. etap, który Outlander PHEV ukończył na 16. miejscu w klasyfikacji generalnej, a następnego dnia, po 3. etapie zajmował już 13. miejsce, mimo strat czasu wywołanych trzykrotnym przebiciem opon. Kolejny etap rozgrywany 24 września samochód zakończył z rozbitą na wybojach odcinka specjalnego przekładnią kierowniczą. Samochód nie mógł uczestniczyć w etapie 5., za co załoga otrzymała karę 16 godzin 50 minut, co z kolei spowodowało spadek na 17. miejsce w klasyfikacji generalnej. Kolejnego dnia, w czasie 6. etapu, przy wyprzedzeniu wolniejszego rywala poważnemu uszkodzeniu uległo zawieszenie po lewej stronie samochodu. Spowodowało to konieczność dokonania naprawy, za którą organizator ukarał załogę doliczeniem 16 godzin 42 minut, co zepchnęło Outlandera PHEV na 20. miejsce. Ostatniego dnia rajdu Outlander PHEV szybko odrabiał straty i zakończył 7. etap z drugim najlepszym czasem, kończąc imprezę na 19. pozycji w klasyfikacji generalnej.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz